Analyse: Match Group kan wat liefde gebruiken

Tegenwoordig is online dating de norm geworden. Meer dan de helft van de mensen jonger dan 30 jaar maakt gebruik van datingapps om potentiële partners te vinden. Match Group staat bekend als de onbetwiste marktleider in deze branche. Kunnen we geld verdienen met liefde?

Jasper
Jasper

Het is momenteel een behoorlijke uitdaging om aantrekkelijke aandelen te vinden. Veel solide groeiaandelen zijn relatief hoog gewaardeerd, met koersen rond hun all-time-high.

Maar is er ook een sector op de markt die mogelijk wél kansen biedt voor beleggers? Dat zijn de winstgevende aandelen zonder een opvallend hoge groei, maar die wel beschikken over een groeiende free cashflow en dit geld nuttig weten te benutten (met een hoge ROIC). Deze aandelen zijn vaak minder besproken, minder populair en daardoor een potentieel kans voor langetermijn beleggers.

Vandaag bespreek ik één van die aandelen: Match Group. Dit bedrijf is de marktleider op het gebied van datingapps en is beschikbaar in meer dan 40 talen over de hele wereld. Het heeft een divers portfolio van merken, waarbij Tinder, Hinge en OkCupid tot de meest bekende behoren.

Beleggers hebben echter de afgelopen jaren weinig liefde gekregen vanuit Match Group. De koers is maar liefst met 63,7% gedaald sinds hun IPO. Maar zoals in elke relatie geldt: het is niet altijd rozengeur en maneschijn.

Is de relatie tussen Match Group en hun aandeelhouders er één waarbij volharding loont? Dat gaan we ontdekken in deze analyse.

Disclaimer: op moment van publiceren hebben Jasper en Twan beiden geen positie in Match Group

Key Summary

Dit zijn de drie belangrijkste conclusies uit deze analyse:

Dit bericht is alleen voor Members

Abonneren

Heb je al een account? Inloggen