Er was een tijd dat PayPal een no-brainer was. Iedereen had een account, de omzet groeide jaar na jaar, en als je in 2020 bij de coronadip instapte, zat je binnen maanden op +100%. Maar die tijd is voorbij. De koers is ingestort tot bijna 80% onder all-time highs. Beleggers zijn cynisch geworden, en terecht.
De meeste beleggers hebben PayPal al opgegeven. “Verlies van marktaandeel”, “Apple Pay wint terrein”, “Braintree groeit niet meer.” Allemaal waar. Maar wat als juist dat het moment is om opnieuw te kijken?
Met een nieuwe CEO, een shift in strategie en een aandeel dat goedkoop oogt op basis van cashflow, blijft PayPal duidelijk in beeld bij beleggers. Op Twitter is dit continu één van de meest (technisch) geanalyseerde aandelen.
Is dit een kans? Niet als high flyer, maar misschien wel als een cashcow die zichzelf opnieuw aan het uitvinden is? Je leest het in deze deepdive:
- Hoe ziet de groei van PayPal eruit?
- Waar ligt de toekomstpotentie?
- Is het aandeel aantrekkelijk?
- Wat is een goed instapmoment?