Deepdives · · 9 min lezen

Adobe, de creatieve koning is historisch goedkoop

Er valt genoeg te klagen over Adobe de afgelopen jaren. Maar voor beleggers kan dit juist het moment zijn om optimistisch te worden.

Adobe, de creatieve koning is historisch goedkoop

Adobe is zo’n bedrijf dat je waarschijnlijk al jaren kent. Photoshop, Illustrator, Acrobat… iedereen heeft er wel eens mee gewerkt. Maar er staat een nieuwe wereld voor de deur, waarin creativiteit steeds minder moeite kost.

Sinds de opkomst van AI heeft dat een enorme impact gehad op de creatieve sector. Visuals maken was nog nooit zo makkelijk, complete teksten worden ermee geschreven en inmiddels worden zelfs volledige video’s ermee gemaakt. Geen andere industrie heeft (tot nu toe) zoveel gemerkt van de AI-revolutie als de creatieve sector.

En de eeuwenoude koning van die sector? Dat is zonder twijfel Adobe. Ongeëvenaard. Zelfs met belachelijke prijsstijgingen en annuleringsregelingen waar je vroeger iemand blootsvoets de straat mee op zou sturen (“Shame, shame!”) kon niemand Adobe écht pijn doen. Althans, zo leek het.

Richard vroeg in onze community om een analyse. Ben jij PLUS-lid en wil je ook aandelen aandragen voor DLT Kiest? Kom erbij.

De zomervakanties zijn voorbij: Yuri en ik hebben onze brandstof bijgevuld en zijn klaar voor een nieuwe reeks aan deepdives!

  • Hoe ziet de groei van Adobe eruit?
  • Is het aantrekkelijk gewaardeerd?
  • Wat is een goed instapmoment?

Wat ga je lezen?

Dit zijn de belangrijkste conclusies en inzichten:

Meer lezen?