1 min lezen

182. Wanneer geef je toe dat de index je verslaat?

Hittegolf buiten, rode cijfers binnen. Twan staat op +7%, Jasper op -16% en koopt voor het eerst rust met cash.

Video wordt geladen…
Mogelijk gemaakt door

Deze aflevering bevat geen financieel advies. Bij beleggen loop je het risico jouw inleg (gedeeltelijk) te verliezen.

SHOW NOTES

Wat is er besproken?

We bespreken waarom dit op paniek lijkt maar het niet is, en een Mag7 die al zeven maanden achterloopt op de index.

Dan het ongemakkelijke inzicht: van onze 15 aandelen met oordeel 'aantrekkelijk' staan er 9 in de min, terwijl de kritische namen het beter doen. Klopt het model niet, of geeft dit een ander signaal over de markt?

Verder de onverwachte winnaars in crypto, niet Circle of Coinbase maar SoFi en Robinhood. En de vraag van DLT-regular, Beursbetweter, die hard aankomt: wanneer moet je accepteren dat een index-ETF gewoon beter voor je is?

00:00 Introductie
03:03 Portfolio updates
07:01 Marktupdate: zonnetje straalt
18:17 Onze beste ideeën zijn grootste verliezers
28:48 Onverwachte winnaars van crypto
37:45 Wanneer accepteren dat index-beleggen beter is?

Beluister de aflevering ook via Spotify of Apple Podcast.

Mis geen aflevering

Volg De Lange Termijn op het platform van jouw keuze. Wekelijks nieuwe afleveringen.

MEER IN

Podcast